2011. augusztus 27., szombat

Az előhét után

Az első cikkemben írtam az úgynevezett előhétről. Mivel úgy godnolom, hogy nem lehet belevágni egyik napról a másikra a fogyókúrába, ezért én előhetet szoktam tartani. Ezt csak ajánlani tudom mindenkinek, olyan mint 1 rövidke önismereti tréning. És, hogy lássátok, nem csak a levegőbe beszélek, a múlt héten magam is előhetet tartottam. Ennek a tapasztalatait osztom meg veletek most.




Hát az előhét kicsit furcsa érzés, mert olyan dolgokat kell megfigyelned, ami valamiyen szinten nem akaratlagos, az emberek nem figyelnek kifejezetten az étkezésekre. Ha meg elkezdesz rá figyelni, akkor hajlamos vagy változtatni rajta, ez tipikusan olyan, mint amikor általános iskolában nyílt nap volt. Akkor mindenki jól viselkedett, amikor figyelték.

Először lássuk azokat a pontokat, amiket említettem


  • Mikor eszünk, és milyen időközönként: későn kelek, ezért az első étkezés majdnem délre esik, ebből kifolyólag minden tolódik. Nem eszem elég sűrűn.

  • Mikor van az utolsó étkezésünk: Későn, 10 fele általában, mivel sokáig fenn vagyok, megéhezek

  • Éhesek vagyunk-e lefekvés előtt: lefekvés előtt pontban már nem de este mindig megéhezem.

  • Éhesek vagyunk-e felkeléskor: felkeléskor sem, pedig az lenne a normális, ez nyilván a későn evés miatt van.

  • Mennyi folyadékot fogyasztunk (ebből mennyi a víz): keveset sajnos, itthon magamtól nem jön mindig az ihlet, hogy igyak eleget. Kb 1,5 l folyadékot iszom, ebből 1l víz.

  • Mennyi édességet eszünk: sajnos sokat, édesszájú vagyok, illetve a csipszeket is szeretem, heti 3-4x lecsusszan valami, ami sok.

  • Mennyi zöldséget/gyümölcsöt fogyasztunk: ebből pedig keveset, illetve inkább gyümölcsöt eszem keveset, mert annyira nem szeretem. Zöldséget többet eszem.

  • Mennyi és milyen minőségű szénhidrátot viszünk be: sokat, és nem a jó fajtából. Imádom a péksütiket, útközben pedig azt sokkal könnyebb fogyasztani. 



  • Valljuk be elég helytelenül étkezem, ezért kellettek úgynevezett helyettesítők az édességekre, illetve figyelni akartam a több zöldség és gyümölcs bevitelre, és a folyadék fogyasztásra. Továbbá az étkezések gyakoriságára, és időpontokra is. Ezzel már nincs probléma, mert közben munkám is lett, muszáj vagyok időben kelni, és munka után eszem utoljára, ami 7 óra körül van, az pedig az én lefekvési időmhöz ideális (a 6 után  nem evés csak legenda, az a lényeg h 4 órával a lefekvés előtt ne egyen az ember) És rászoktattam magam a 10 órai illetve az uzsonna fogalmára is, 10óraira pedig igyekszem gyümölcsöt enni. Hát nagyjából ennyit tudok elmondani.


    Jah, és a mozgás: Nem nagyon vettem magam rá a mozgásra eddig, max sétáltam sokat, mert azt szeretek, de nem igazán vittem túlzásba, úgyhogy apránként elkezdtem megint növelni az állóképességem, elkezdtem kardiózni. 

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése